-->

Et samarbejde mellem Hjørring læreruddannelse og Vendsyssel Historiske Museum

Hvordan kommer et samarbejde igang mellem en læreruddannelse og et museum? Her fortæller Henning der er lektor i historie på Hjørring Læreruddannelse, hvad han har fået ud af at udvikle et samarbejde gennem projekt Learning Museum. Hvordan har det styrket den faglighed, han har arbejdet med i mange år, ved at få sat teori på en praksis. Og ikke mindst, har han og hans studerende fået afkræftet nogle myter om, hvad undervisning på museer er.

Hvad har det betydet for dig at deltage i projekt Learning Museum?  ( Video 1:37 min )

Henning fortæller her, hvilke teorier historieholdet har taget udgangspunkt i, og hvilken viden man har om historieformidling til børn.  Holdet har udarbejdet et formidlingsprojekt til 9. klasse med udgangspunkt i forskellige læringsstile.

Hvad har I konkret gjort i samarbejdet? (Video 2:14 min.)

Læs også artikel om undervisningsforløbet: Den varierede undervisning – et eksempel fra Hjørring

Af Henning Brinckmann, læreruddannelsen Hjørring og Per Vestermark Nielsen, Skoletjenesten Hjørring Kommune.

Artiklen er trykt i Danske Museer, nr. 2, april 2012

-->